2009. szeptember 4., péntek

Mindennapi élet

Mostanra nagyjából rendeződtek a dolgok. Még ma futok egy utolsó kört és ha minden igaz be is fejeztem az adminisztrációt a sulikezdésig.
Az itteni életről: Amennyit a városból láttam eddig az szimpatikus. Nem mondom, hogy álmaim városa, de baj nagyon nincs vele. Igazából Budapesthez tudnám hasonlítani a legjobban, ugyanis a szép belvároson túl megtalálhatók a "nyócker" jellegzetességei is. Az itt élő emberek kb. fele-fele arányban színesbőrűek és fehérek. Rengeteg a néger, arab és egyéb ferdeszemű nemzetiség. A közlekedés néha meglepő. Nem ritka, hogy piros gyalogos jelzésnél intenek az autósok, hogy menjek, majd vállvonogatva haladnak tovább amikor udvariasan megköszönöm egy intéssel, hogy azért én ezt nem vállalnám a 3 sávos úton. Sok féle autómárkát lehet megtalálni itt: Renault, Peugeot, Citröen...Renault, Peugetot, Citröen...Renault....kb ennyi. Minden 10. autó osztozik a többi európai márkán.
A koli amiben lakom....hmmm...érdekes. A szobám viszonylag rendben van. Minden folyósóra jut 2 WC és 2 zuhanyzó. Négy szintet jártam körbe, így 8 WC-n nem találtam vécédeszkát...a hollétüknek szeretnék utánajárni, de sajnos semelyik webes szótár nem ismeri ezt a szót és az elmutogatására nem vállalkozom. Viszont valami nagyon nem ok a dologban, ugyanis az egyetemen sem találok sehol deszkás WC-t. A zuhanyzóról talán csak annyit, hogy első nap amikor elindultam tusolni az egyik "kabinban" 2db összeégetett kiskanalat találtam. Egyet a földön, egyet a szappantartóban. Talán nem is folytatom :S Azért az a történethez tartozik, hogy amíg én 160 eurót fizetek 1 hónapért a koliban, addig néhány ismerősöm 500 felett lakik havonta. Úgyhogy panaszra etekintetben nincs okom.
Nem egészen erre számítottam amikor kijöttem, ugyanis olyan h diákélet itt nincs nagyon (eddig). A szintemen csak franciák vannak, csakúgy mint szerintem az egész koliban, így a multikultúrális partyhangulat eddig bukni látszik. Majd ha elkezdődnek az órák...talán...
Annyira azért nem tragikus a helyzet, igyekszem majd a legjobbat kihozni a dologból. Szerintem amint elkezdődik a suli és mindenkinek lesz helye (mert van akinek még most sincs hol aludnia) az élet is beindul majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése